Návštěva ve škole

05.03.2010 14:26

Dnes 5.3. jsem nevydržela, a byla se podívat na děti ve škole (stýskalo se mi :-)).

Velice mne potěšila chvála, kterou jsem na děti slyšela. Umí prý hezky číst. Není to jen moje zásluha, ale hlavně Vaše a Vašich dětí. Já je pouze vedu a neustále kontroluji v jejich správném postupu a ejhle, konečně se dostavilo sladké ovoce. Prosím Vás jen o jedno, nepřestávejte v trénování jejich čtení. Co mohu doporučit? Na prázdniny nějakou hezkou knížku, dětský časopis, klukům už možná i nějakou jednodušší encyklopedii o Zemi, zvířatech, sportovcích. Vím, že mají rádi dinosaury, ale správně přečíst jejich názvy.... je moc těžké a může je to zase odradit. Hlavně děti chvalte za jejich byť malé úspěchy.

Tak jak chválím čtení, musím zkritizovat psaní.... :-( Děti sice nepíší do písanek, tak jsem nakoukla do sešitů a hrůza hrůzoucí...., katastrofa (jistěže ne u všech). Vy ale sami nejlépe víte, kde Vaše dítě tlačí bota (i boty). Nejde o mne, ale Vaše děti, spolu s Vámi se budou z těchto sešitů UČIT, zápisky budou stále častější a častější a základní (nejdůležitější) věci budete nacházet právě v sešitech. Tak jak trpělivě sedíte a posloucháte čtení svých ratolestí, buďte neoblomní a vyžadujte správné tvary i výšku jednotlivých písmen. Neříkejte jim, že "tatínek také škrábe...", ne tvar písma mohou mít podobný, ale ve druhé třídě určitě ne stejný škrabopis (ručky Vašich dětí ještě nejsou vypsané jak ruce dospělého člověka).